2012. augusztus 21., kedd

Csináld magad: fa alakú dekorációs lámpa készitése

Ez a dekoráció az egyik vizsgafeladatom volt. 


Felhasznált anyagok: Globiz International Kft - 2 m fehér, flexibilis neonkábel,
                                     0,8 mm drótköteg,
                                     harapófogó,
                                     olló,
                                     ragasztópisztoly,
                                     a lámpa alapjául szolgáló középen kifúrt kő, fa, bármi.

A munka menete: 
Ezt az asztali lámpát neonkábelből hoztam létre, egyetlen 2 m hosszú szálból. Mindössze 2mm az átmérője.
A neonkábel hajlítható, ezért szükséges egy támaszték elkészítése. Ezt drótból készítettem. Több egyforma méretű drótszálat vágtam le, hosszabbat, mint amekkorának a fa törzsét gondoltam: a „gyökerének” is ráhagytam 5-6 cm-t és az ágára is kb. 2 cm-t. A „gyökere” az alapul szolgáló kő alá van hajtva, ragasztva, ezáltal biztosan áll a törzs a kőlapon. A drót ágacska irányt ad a neonkábelnek úgy, hogy ahhoz van ragasztva. Tehát mikor készen lettek a drótszálak, ezeket egymáshoz kötöttem, ragasztottam.
A kifúrt kőlapba beállítottam a drót fa támasztékot, alul a „gyökerét” széthajtva hozzáragasztottam a kő aljához. Majd alulról befűztem a neonkábelt. Értelemszerűen felül a világító kábel, alul (kő alatt) a csatlakozókábel fut. Ezt is rögzítettem a kőlaphoz alul.

A teljes cikk a DettyDesign oldalon olvasható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése